Kun je echt in een week tijd 5 kilo afvallen?

5 kilo afvallen

Kun je echt in een week tijd 5 kilo afvallen?

5 kilo afvallen in een week tijd. We zouden het allemaal wel willen. Is zoiets echt mogelijk of is het verkooppraat van mensen die je hun laatste dieet willen aansmeren? Hoog tijd dus om even te kijken wat je redelijkerwijs van een dieet kunt verwachten en welke resultaten je in een week tijd zou kunnen behalen.

Een eerlijk antwoord


5 kilo afvallen in een week tijd is wel heel erg veel. Als je 200 kilo weegt is het misschien mogelijk, maar voor iemand die met matig overgewicht kampt is 5 kilo afvallen in een week tijd wel zeer extreem te noemen. Laten we dus maar eerlijk zijn: 5 kilo afvallen in een week kan niet. Maar wat dacht van je 2 of 3 kilo? Zou dat niet een mooi begin zijn? En zou 5 kilo in twee weken niet bijna net zo spectaculair zijn als datzelfde gewicht in één week kwijtraken?

Afvallen in een week: Dit ga je doen


De kunst van het afvallen is vooral de kunst van het niet weer aankomen. Als je echter snel resultaat wil zien, zul je het roer geheel om moeten gooien. Dat betekent dus dat je streng voor jezelf zal moeten zijn. De kunst van een dieet volgen is in de praktijk vooral de kunst van consequent zijn en je aan je eigen afspraken houden. Ben je er klaar voor? Dit is wat je nodig hebt om in een week tijd zoveel mogelijk af te vallen:

Drink uitsluitend water en groene thee


Wie wil afvallen met gezond eten begint met gezond te drinken. Water en groene thee zijn bij uitstek geschikt om te helpen met afvallen. Wil je dat de kilo’s eraf vliegen, dan blijf je dus af van frisdranken, vruchtensappen of zelfs ook maar ranja. En natuurlijk drink je je thee zonder suiker of honing.

Eet uitsluitend verse producten


We leven in een wereld waar het heel normaal is om uit een verpakking te eten. Toch gaat dit geheel in tegen onze natuur. Fabrieksproducten barsten doorgaans van de suikers en koolhydraten. Wil je snel afvallen, vermijd dan zoveel mogelijk voedsel dat uit een verpakking komt. Eet in plaats daarvan verse producten, zoals groente, vlees en vis.

Eet uitsluitend gezonde tussendoortjes


Tussendoortjes zijn voor afvallen wat ijs was voor de Titanic. Wil je in een week tijd zoveel mogelijk kilo’s kwijt, dan kun je maar beter zo min mogelijk tussendoortjes eten. Echter rondlopen met een hongerig gevoel is ook niet goed. Als je dus snel even iets tussendoor wil eten, snoep dan alleen verstandig, bijvoorbeeld met fruit of noten.

Eet niet voordat je gaat slapen


Een goede nachtrust is essentieel voor een goede lijn. Gun jezelf dus minimaal 8 uur slaap per dag, maar zorg er dan wel voor dat je lichaam echt de kans krijgt om uit te rusten. In de regel geldt dat je zo’n drie tot vier uur voordat je gaat slapen niet meer moet eten. Dit geeft je lichaam ‘s nachts de kans om echt te rust te komen, zonder dat het zich bezig hoeft te houden met voedselvertering.

Beweeg


Goede lichaamsbeweging alleen zal je niet slank maken, maar in combinatie met een gezond en vetarm eetpatroon zal regelmatige beweging zeker bijdragen tot het verliezen van kilo’s. Probeer minstens een half uur per dag in beweging te zijn. Wandel eens een paar bushaltes als je de bus hebt gemist, neem de trap in plaats van de lift en, als het lekker weer is, trek je sportschoenen aan en ga hardlopen.

Kweek spieren

Krachttraining kan best leuk zijn, helemaal als je het met andere mensen doet. Zo kun je elkaar aanmoedigen. Behalve dat het leuk is, is het kweken van spiermassa ook goed voor de lijn. Hoe meer spieren je hebt, hoe minder makkelijk je aan zal komen. Wil je zo snel mogelijk kilo’s kwijtraken, dan is een abonnement bij de sportschool dus zeker geen slecht idee.

Hou vol


Als je al het bovenstaande consequent uitvoert en volhoudt, zul je merken dat afvallen op zich niet eens zo heel erg moeilijk is. De kunst is echter om een dieet te vinden dat je ook op de lange termijn vol kan houden. De technieken die hier zijn opgesomd kunnen je helpen in een week tijd enkele kilo’s te verliezen. De techniek om verloren kilo’s niet meer terug te krijgen is in één woord samen te vatten: Volhouden. Ga je voor snel resultaat, dan kun je dat snel bewerkstelligen. Ga je voor blijvend resultaat, neem dan de tijd om een dieet samen te stellen dat je met plezier zal volgen.

Geen reactie's

Geef een reactie