10 tips om af te vallen

buikvet verbranden

10 tips om af te vallen

Afvallen hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, zolang je maar weet waar je mee bezig bent. Daarom hebben we voor jou 10 tips op een rij gezet, dingen die je kunt doen die in ieder geval zullen bijdragen tot een strakkere lijn. En het allerbelangrijkste deze tips helpen met gezond afvallen.

1. Drink veel water en groene thee


Eigenlijk zou je, om echt snel af te vallen, alleen maar water en groene thee moeten drinken. Beide zijn namelijk erg gezond voor je en helpen je lichaam bovendien ook nog eens met het verbranden van overtollig vet.

2. Zeg nee tegen koolhydraten


Een koolhydraatarm dieet zal je een heel eind op weg helpen het lichaam te krijgen dat je wil. Het zal even omschakelen zijn, maar een mens kan heel goed leven zonder aardappels, pasta, rijst of brood. Natuurlijk mag je af en toe wel eens wat koolhydraten eten, maar weten waar veel koolhydraten in zitten en alternatieve etenswaren gebruiken zal wonderen doen voor je lijn.

3. Zeg ja tegen verse producten


Komt het uit een verpakking, laat het dan staan. Ligt het vers in het schap, laat het dan niet gaan. Verse producten zijn veel gezonder, vaak lekkerder en goed voor mensen die wat aan hun gewicht willen doen. Haal je toch iets uit het schap dat uit een fabriek komt, bestudeer dan de etiketten eens goed. Hier kun je zien of een product goed is voor de lijn of dat je het toch beter kunt laten liggen.

4. Als je sport, sport dan goed


Het is zeker zo dat sporten kan helpen bij afvallen, maar het is dan beter om korte en intensieve trainingen te doen dan bijvoorbeeld lange tijd in gematigd tempo hardlopen. Krachttraining, oftewel het opbouwen van spiermassa, kan ook goed zijn. Hoe meer spieren je hebt, hoe minder makkelijk je aankomt in gewicht.

5. Slaap voldoende


Een goede nachtrust is essentieel als je wil afvallen. Zorg er dus voor dat je slaapkamer goed is verduisterd en vermijd om voor het slapengaan nog even op je telefoon te kijken. Dit verstoort je nachtritme en daarmee je nachtrust. Let wel, onvoldoende nachtrust is wereldwijd de belangrijkste oorzaak van overgewicht. Onderschat dus niet het belang van een goede nachtrust.

6. Ga om met mensen die er een gezonde levensstijl op nahouden


Goed voorbeeld doet goed volgen. Soms kan het echter zijn dat je het moeilijk vindt om de discipline op te brengen die hoort bij een gezonde levensstijl. Een omgeving die het goede voorbeeld geeft kan dan net de doorslag geven om toch door te zetten.

7. Ontbijt met eiwitten


Vroeger werd veelal gedacht dat te veel eieren slecht zouden zijn voor je cholesterol, maar dit blijkt echter niet waar te zijn. Je kunt de dag dus gerust beginnen met 1 of 2 eieren. Het is erg voedzaam, gezond en geeft je lichaam energie.

8. Sla af en toe het ontbijt over


Dat klinkt misschien raar, want het ontbijt staat algemeen bekend als de belangrijkste maaltijd van de dag. Ook dit is echter enigszins achterhaald. Wanneer je wakker wordt is je lichaam namelijk bezig met het verbranden van vet, een proces dat juist verstoord wordt als je iets eet. Het kan daarom echt geen kwaad om zo nu en dan het ontbijt eens over te slaan, zodat je lichaam op haar gemak wat overtollig vet kan verbranden.

9. Ga geen honger lijden

Een dieet wordt vaak geassocieerd met honger. Dat is beslist niet terecht. Als je vaak een hongerig gevoel hebt, dan klopt er iets niet aan je dieet. Eventueel kun je je maaltijden wat uitspreiden over de dag, waarbij je telkens kleine hoeveelheden neemt. Dit voorkomt dat je hersenen voorbarig een hongerhormoon uitzenden die je het gevoel geeft dat je moet eten.

10. Vermijd tussendoortjes


Tussendoortjes zijn lekker en lijken onschuldig, maar ze zijn funest voor menig dieet. Tussendoortjes zijn wellicht handig in de zin dat ze met relatief weinig eten een hongergevoel doen verdwijnen, maar de praktijk leert dat het eten van tussendoortjes tot gevolg heeft dat we alleen maar meer gaan eten dan noodzakelijk is. Wil je toch iets hebben voor tussen de maaltijden, kies dan voor bijvoorbeeld fruit of noten. Minstens zo lekker, en toch een stuk gezonder.

En dan is er nog een laatste tip, een tip die zo vanzelfsprekend is dat het niet eens een tip lijkt: Hou vol. In andere woorden, wees consequent. Een dieet heeft vooral effect als je het consequent kan doorzetten. Halfslachtige pogingen zullen leiden tot magere resultaten. Zorg daarom dat je weet wat je eet, geef dit een plek in je dagelijkse leven en zet vooral door. Het resultaat komt dan vanzelf. Lees meer over afvallen op www.gezondsnel.nl

Geen reactie's

Geef een reactie